Veelgestelde vragen over het Subsidieportaal

Veel gestelde vragen over het Subsidieportaal

Vraag: Op welk Subsidieportaal moet ik inloggen?
Antwoord: Als u het Subsidieportaal oproept krijgt u een pagina te zien waarmee u op basis van een subsidieregeling de optie krijgt om naar het oude of het nieuwe Subsidieportaal te gaan.

Vraag: Kan ik wanneer ik voor de eerste keer inlog op het nieuwe Subsidieportaal mijn wachtwoord van het oude Subsidieportaal gebruiken?
Antwoord: Zodra u voor de eerste keer inlogt op het nieuwe portaal moet u een nieuw wachtwoord aanmaken.

Vraag: Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Hoe kan ik mijn wachtwoord opnieuw instellen?
Antwoord: U kunt hiervoor de knop “wachtwoord vergeten” gebruiken. Met behulp van een toegezonden e-mail kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen. De link in de e-mail is voor een bepaalde tijd geldig, binnen 30 minuten moet u uw wachtwoord opnieuw hebben ingesteld.

Vraag: Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer. Hoe kom ik hierachter?
Antwoord: Als u uw gebruikersnaam niet meer weet kunt u contact opnemen met Uitvoering Van Beleid via telefoonnummer 070 315 2000.

Vraag: Zijn de nieuw aangemaakte accounts en contactpersonen in het nieuwe Subsidieportaal ook bruikbaar in het oude Subsidieportaal?
Antwoord: Nee, de accounts in het nieuwe Subsidieportaal zijn niet bruikbaar in het oude Subsidieportaal.

Vraag: De tekenbevoegde is niet meer in dienst. Wat moet ik doen?
Antwoord: U kunt contact opnemen met Uitvoering Van Beleid via telefoonnummer 070 315 2000. U ontvangt dan een e-mailadres waarnaar u een bericht kunt sturen vanuit uw organisatie. Uitvoering Van Beleid past op uw verzoek het e-mailadres van het tekenbevoegde account aan. Vervolgens kunt u als aanvrager zelf in het Subsidieportaal de contactgegevens van de tekenbevoegde wijzigen onder ‘Mijn gegevens’. De gebruikersnaam zal dus hetzelfde blijven, Uitvoering Van Beleid heeft alleen het e-mailadres waaraan de gebruikersnaam gekoppeld is aangepast.

Vraag: Ik ontvang geen e-mail om mijn wachtwoord te resetten. Wat moet ik doen?
Antwoord: Het bij het account behorende contact e-mailadres komt niet overeen met het door de aanvrager opgegeven e-mailadres. U kunt contact opnemen met Uitvoering Van Beleid via telefoonnummer 070 315 2000. U ontvangt dan een e-mailadres waarnaar u een bericht kunt sturen vanuit uw organisatie. In het bericht vermeldt u wat het e-mailadres moet zijn met het verzoek het e-mailadres aan te laten passen in het Subsidieportaal.

Vraag: Ik ben ingelogd in het Subsidieportaal maar ik kan geen subsidieaanvraag indienen. Wat moet ik doen?
Antwoord: U heeft zich nog niet geregistreerd voor de regeling. Ga naar de tab "Mijn regelingen" en voeg daar de registratie toe voor de betreffende regeling, of
Antwoord: Het tijdvak voor de regeling is nog niet geopend. Zodra het tijdvak geopend is kunt u - na een goedgekeurde registratie voor de regeling - wel een subsidieaanvraag indienen.